2011. június 13., hétfő

A TITOK

Már nagyon régóta érlelődik bennem ez a bejegyzés. Túl régóta is ahhoz, hogy teljes beleéléssel tudjak róla írni. De Anita mostanában folyton megihlet:) Olyan lélekhez szólóan tud ez a lányírni, hogy eszméletlen! Reklám vagy sem, érdemes őt olvasni, ha egy kicsit is spirituálisak vagyunk, de ha nem, akkor is megérint a mondanivalója, ez tuti.

Én igazából sosem voltam az a belevaló spirituális fajta, de volt bennem mégis valami. Majdnem 2 évvel ezelőtt visszakaptam a gyerekkori legjobb barátnőmet, akit nem részletezendő okok miatt veszítettem el. Tényleg, testtel, lélekkel visszakaptam, külföldi tapasztalatai után. Ezek a tapasztalatok sok mindent rejtettek, többek között néhány olyan könyvet és mentalitást, amelyekről nekem eddig sejtelmem sem volt. Akkori labilis lelkiállapotomban fogékony voltam az ehhez hasonló dolgokra. Mesélt nekem arról, hogy minden csak a hiten múlik, hogy megvette ezt a könyvet és csak falta az oldalakat, mert valamibe kapaszkodnia kellett és ez pont arra való volt. És nem vallásos hitről van szó, hanem az önmagadban és valamiben való erős hitről. Azonnal akartam a könyvet. De nem a Titokkal kezdtem, először egy másik könyvet adott ide, ami magyar író tollából származott és annyira szégyellem magam miatta, de nem jut eszembe sem azíró, sem a könyv címe. (Utánanézek és pótolom!) Teljesen magával ragadott!

Aztán jött A Titok. Ránézésre is kívánatos a könyv. A színek, a formák, a tördelés, a szerkesztés, mind mind imádnivaló. Rhonda Byrne könyve létezik magyarul is, eredetiben biztos még jobb és igen, meg is van filmesítve, de nekem a könyv jobban bejött.



Weboldala is van: The Secret és most látom, hogy létezik a The Power is, ami újjabb és mostmár azt is akarom:)

A Secret arról szól, hogy bizony, te magad vagy a titok és minden benned rejlik, amire szükséged van, hogy boldog, elégedett, magabiztos stb legyél, csak elő kell magadból ásni és használni a titkot.

Maga a titok három részből áll:
1. Kérj: tudd, hogy mit akarsz elérni és akard is elérni, kérd. Nem mástól, senkitől nem kell kérned, hiszen te akarod. Csak meg kell fogalmazni, tisztázni önmagaddal.
2. Higgy: hidd, hogy amit akarsz, azt el is tudod érni. Erősen és teljes szívből kell hinned, hogy képes vagy rá.
3. Fogadd: Érezd jól magad. Legyél készen arra, hogy befogadd a sikereidet, még ha azok nem egyszerre érnek is, hanem apránként.
Bármit elérhetsz, minden sikerülni fog, csak hinned kell benne, tenned kell érte és várnod kell rá. Ez nem azt jelenti, hogy ha ma nagyon akarok valamit, akkor holnap teljesülni is fog. Sok türelem, kitartás, hit, tenni akarás és hozzáállás szükséges.

Elolvastam, a filmet is megnéztem, tetszett és eldötöttem, hogy hinni fogok benne. A kezdeti lelkesedés idővel lelohad, hisz ezt időről időre újra kell olvasni, hogy felelevenedjen bennünk, hogy miről is van szó, mi is az, amiért érdemes követni. Én ezt elmulasztottam, de valamit örökre megtanultam belőle, mert látom az eredményt, itt vagyok én élő példának, hogy az akarat és a hit mire képes.

Történetem röviden: sosem voltam nagyon magabiztos, tettrekész, bátor alkat. Folyton féltem mindentől, nem mertem belevágni semmibe, mert ki tudja mi lesz belőle. Állandóan bennem volt az izgalom, a gyomorideg. Közben felnőttem és tudtam, hogy ezen változtatni kell, ha valamit is kezdeni akarok az életemmel és nem elégedek meg annyival, mint sokan mások. Ebben jött segjtségemre A Titok. Felállítottam magamnak az elérdendő dolgok listáját és megvitattam magammal, hogy mi a fontosségi sorrend és mindezt hogyan lehet elérni. Nem voltak ezek nagy dolgok. Éppen végeztem az egyetmmel, persze rendes munka nélkül. Eldöntöttem, hogy munkát kell találnom bármi áron, olyat, amit akarok is, és be kell költöznöm a városba. A két dolog egymás függvénye volt. Munkát csak a városba találok, de nehezen, ha nem ott lakok. De amíg nincs munkám, addig nem tudok lakbért fizeni. Ezek voltak az elérendő célok. Hittem benne sőt tudtam, hogy sikerülni fog. Annyira hittem, hogy találtam munkát. Meg is voltam elégedve vele. Egy ideig ingáztam, aztán, amikor megfelelő lakást találtam, akkor beköltöztem. Boldog voltam, hogy elértem és következhettek újjabb célok. Már tudtam, hogy bármit elérhetek. Felmondtam és egy hónap alatt találtam újjabb munkát. Majd megszületett a külföldre vonlulás gondolata. Először csak bennem, de egyedül persze nem akartam jönni. Majd Alex is belátta, hogy jönni kell. elkezdtem dolgozni rajta és 3 hónap múlva itt voltunk.
Most is van cél, természetesen, más munkát találni. ez is meglesz, idővel. Nem szabad türelmetlenkedni. Ki kell várni az időt. Hiába akarunk már most rendes munkát és saját(bérelt), független lakást, tudom, hogy két hónapja vagyunk itt és ehhez ennél többre van szükség. De meglesz és jó lesz. Tudom.

Visszagondolok és látom az apró sikeret. Nem azt látom, hogy mi nem sikerült és mi volt rossz ebben az elmúlt időszakban, hanem azt, hogy haladtam, elértem a céljaimat, boldog vagyok, itt vagyok Angliában. Magam mögött hagyok minden rosszat, hiszek benne, hogy szebb jövőnk lesz, mint múltunk, türelmes vagyok, de folyamatosan akarom a jót hiszem a sikerekben. Nem kell minden tökéletes legyen, nem is lesz soha, nem baj, úgyis a rossz elmúlik, csak a jó marad meg.

Mindenkinek csak ajánlani tudom A Titkot, én sokat tanultam belőle!
Ime a magyar link

6 megjegyzés:

MJ írta...

Pozitív szemlélet. Ezzel sikerülni is fog. Ha nem is könnyen, nem is gyorsan, de sikerülni fog. :)

Anita Kiss írta...

Ez egy nagyon jó bejegyzés volt, és nem azért mert belinkeltél az elejére, hanem mert egy jó életszemlélettel rendelkező, talpraesett nő írta. Igen sokan azt gondolják, hogy azért vagyunk külföldön, mert nagyra vágyunk és sokat akarunk, valójában pedig, akik ezt mondják azok akarnak csak keveset, megelégszenek a céltalan egyhangú hétköznapokkal. Én nem akarok így élni, és látom te sem. Küzdeni kell, és céloknak mindig lenniük kell előttünk, és az ahhoz vezető utat pedig meg kell próbálni mosollyal tűrni és élvezni még ha néha, nagyon nagyon nehéz is.
Kedvet kaptam a könyvhöz, érdekes a múltkor a gyerekekkel Simpson családot néztünk és erről a könyvről szólt a mese aznap este, és lám tényleg létezik mik vannak...;)
Köszönöm a kedves szavakat, örülök, hogy olvasol, annak meg még jobban, hogy tetszik is! :)

Syl írta...

Remek kis könyv, egy-két éve találtam rá. Személy szerint hasznosnak tartom, de a folyamatos pozitív gondolkodás nehezebb, mint az ember hinné.
Minden esetre én úgy gondolom, nagy szerepe volt abban, hogy ilyen jó kis családot találtam magamnak. Kitartást és sok sikert!

Emi írta...

Igen, MJ, hiszek benne, hogy pozitív szemlélettel, tenniakarással és igyekezettel el lehet érni a célokat!

Anita, köszönöm, és örülök, hogy kedvet kaptál a könyvhöz, nem nehéz hozzájutni. Igazad van mindabban amit írtál és azt ajánlom neked, hogy ne engedd, hogy náladnál gyengébb emberek visszahúzzanak. Többre vagy képes és ezzel te is tisztába vagy. Menj csak a saját fejed után, a te életedről van szó és te tudod, hogy mi a jó neked!

Szilvi, jaj de jó, hogy van itt valaki, aki ismeri és alkalmazza is a Titkot. Igen, tudom, hogy nagyon nehéz a folyamatos pozitív gondolkodás és nem is mondom, hogy nekem mindig megy. Jó is lenne:) De tudni kell mindig bátorítani magad a nehéz időben is és akkor újra visszatér minden a jó kerékvágásba. Neked is minden jót!

Aspie girl írta...

Amiota elolvastam a Titkot, minden ev utolso napjan keszitek egy "Titok Listat"
Ebbol a listabol minden evben haladektalanul teljesul tobb, mint fele...peddig amik rajta vannak..nem rajtam mulnak.
Nem is kerdes, hogy hiszek-e a Titokban...

ps: tetszik a bejegyzesed! :)

Emi írta...

Köszi Prudence, hogy olvasol és, hogy hiszel a titokban. Csak így tovább, ne hagyd abba a Titok Listádat. Kell a motiváció és jó ha van hozzá taszító eszköz!

Megjegyzés küldése

 
;