2011. december 8., csütörtök

Garnier allergia

Szeretem a Garnier termékeket, sajnos kiderült a bőröm nem annyira értékeli erre irányulóigyekezetemet. Vagyis nem, hogy nem annyira értékeli, hanem teljesen visszataszítónak tartja. Pedig igazi készletem van: testápoló, önbarnítós testápoló, arckrém, még arckrém, arclemosó, arctisztító, deo...

Testem fellázadt! Azt mondta elég. És ha nem értek a gyengéd figyelmeztetésekből, akkor majd ő megmutatja. És így is lett. Már régebben tapasztaltam, hogy valami nincs rendben az arcbőrömmel. Kipirul, ég, viszket és olyan kérges. Aztán egy időre abbahagyja. Majd kezdi, órákig. Bár kézzel lábbal tagadtam, de valószínű volt, hogy az annyira tökéletesnek hitt krémem az oka.
Ő:


Abbahagytam a használatát és jó sok idő mulva elmult az irritáció.

Mivel ilyenkor ősszel gyakran kiszárad az érzékeny bőröm és szüksége van radirra, hozott a Mikulás egy ilyet:



Szuper nem? Kicsit úgy néz i, mintha cipőtisztító lenne:), de az a kefécskéje olyan kis puha, kellemes... Hittem én. Kipróbáltam. Éreztem, hogy húzódik utána rendesen a bőröm és ég is kicsit, de gondoltam elmúlik. Egy nap kihagyással újra használtam. Jó alaposan, bőven. Még jobban húzódott, égett, de erre is van megoldás. Bekentem a fennt említett krémmel, hátha jó lesz. Végülis nem volt biztos, hogy az anno attól volt... kis naiv... Még lefekvéskor is égett az arcom. Éjszaka arra ébredek valami nincs rendben. Nagyon ég az arcom, húzódik, megtapogatom, atya éééég milyen kérges és olyan duzzadt. Kicsit még szundítottam... mert miért ne, de zavart nagyon. Tükörbe néztem... senkinek nem kívánom!!! Az egész arcom be volt dagadva, a szemeimet is beleértve, olyan kerek fejem volt, mint egy szép dagadt dinnye. De nem zöld, hanem vörös. Gondolom mindenkinek ismerős, amikor véletlenül valamelyik testrésze úgy leég mint a rák. A lehető legsúlyosabb égéssel. Na ez olyan volt. Bónusz kéreg az arcomon... és égő érzés, viszketés.
Leesett! Ez bizony allergia! Soha semmire nem voltam allergiás életemben! Mit tegyek? Hidegvizes borogatás, ami segít levenni a gyulladást és valamennyire enyhíti az égető érzést. Enyhén bekentem aloe vera gellel, de nem nagyon merek semmit rárakni, nehogy rosszabb legyen. Utánanéztem és bizony lehetek allergiás egy termékcsaládra, vagy akár többre is. Hurrá! Azt is olvastam, hogy az ilyen két nap alatt elmulik, vagy legalábbis sokat enyhűl. Reménykedek. Már kicsit leszállt a dagadás, a szemeim már majdnem rendesek. Az arcpír és az égetés nem hagyta alább. Éjjelre ismét borogatom, az nem tehet rosszat. És kidobom az összes Garnier cuccomat! Viszont érdekes, hogy a testem bírja, hisz a testápolót régóta használom...

Nos így jártam...

5 megjegyzés:

MJ írta...

Sokat vagyok a szabadban. Szélben, esőben, hóban, fagyban, jeges esőben és ezek kombinációiban is. Kell a védelem, mert különben szétrepedeznék mint a pergamen. Én a NIVEA krémre esküszöm.

Emi írta...

Az a baj, hogy én ezek után félek bármit is kipróbálni. Annyit szenvedtem az arcommal a napokban, mint még soha...

zsuzska írta...

Én csak most olvasom ezt a bejegyzésedet (és a blogodat is egyáltalán) de UGYE már nem használod a testápolót sem?
Amúgy a Garnier kifejezetten rossz volt az én bőrömre is. És van egy rossz hírem: jó eséllyel csak az extra drága hyperallergén krémeket tudod majd használni.
Nézz körül a kremmania.hu oldalon, és ott olvashatsz sok tanácsot.
(az allergia sajnos bármilyen életkorban előjöhet, akár 60 évesen is)

Névtelen írta...

Éppen most kerestem rá a neten, hogy Garnier + allergia, és találtam rá a blogodra. Legalább most már tudom, hogy más is tapasztalt problémákat ezekkel. Nekem most már véglegesen fel kellett függesztenem a Garnier kozmetikumoknak a használatát, mert nekem a szemem gyulladt be tőlük rendszeresen (és nagyon durván). Jó sokáig tartot míg kiderítettem, hogy nem pollen- vagy egyéb allergiám van, hanem a Gernier gyilkol ;) Pedig én is szépen begyűjtöttem belőlük (Essentials, UltraLift + szemránckrém), de most max kézkrémnek merem már csak használni őket :/
Köszi az írásodat,
Erika

Névtelen írta...

Sziasztok! Nekem ugyanígy reagált az arcbőröm a Garnier termékekre. Először az arckrémem ment a kukába, mert az egész arcom vörös lett tőle, és égett, majd miután ezt végre sikerült rendbehozni (kb két hét alatt), azután felkentem a szemránckrémüket. Erre nincs magyarázat, magam sem értem magamat, mindenesetre most jól megjegyzem, egy életre, ui mindkét szemem vörös, duzzadt, és viszket - szuper. Szemránckrém a kukában, tanulság levonva. Csak tudnám, mit kevernek ezekbe a krémekbe....ha valakinek jól jön, akkor mondom, h nekem jót tett a bőrömnek a körömvirág krém, meg a gyógyszertári legalapabb, újszülötteknek javasolt krém, a Cremor Aquosus. Kb semmibe sem kerül, és biztos, h nem allergén.

Megjegyzés küldése

 
;